Mobilra optimalizált hírlevél

A múltkori témához kapcsolódóan, amelyben a responsive webdesignról írtam, előkerül egy újabb kérdés. De mi van a hírlevelekkel?

Lehet-e a hírleveleket mobilra, tabletre optimalizálni, és van-e egyáltalán értelme?

Igen, van értelme!

Az utóbbi években a technika igazán felgyorsult és a mobiltelefonok, tabletek kerültek középpontba, egyrészt a hordozhatósága miatt, másrészt a mérete miatt, harmadrészt pedig azért, mert olyan mintha egy mini számítógépet cipelnénk a zsebünkbe, bárhová is megyünk, bárhol is vagyunk.

A legfontosabb ügyeinket, mint például:

  • üzleti/magánügyek megbeszélése,
  • üzleti/magán levelek elolvasása,
  • üzleti/magán levelek megírása,
  • weboldalak megtekintése (mert estére kell egy recept, gyorsan utánanézek; mert a Peti cipője már megint kilyukadt focizás közben stb.)

mind-mind telefonon vagy tableten intézzük.

 Miért?

 

Mert mindig kéznél van, ha:

  • várunk a buszra, metróra, villamosra, vonatra, barátra vagy barátnőre, ügyfélre,
  • sorban állunk a boltban,
  • ülünk a vécén (vicces, de igen, sokan oda is magukkal viszik a kis kütyüket 🙂 minden szabad percet hatékonyan ki kell használni 🙂 )
  • várunk a gyerekre a játszótéren,
  • kutyát sétáltatunk, és éppen megállunk pár percre (nem részletezem miért 🙂 ),
  • vagy egész egyszerűen csak van pár hosszabb-rövidebb szabad percünk.

Summa summarum, nagyon sok ember használja a mobil telefonját az ügyei intézésére – statisztikai adatok szerint az internethasználók több mint 50%-ának van okostelefonja, és ebből minden második felhasználó használja azt, az ügyei intézésére.

Miközben olvassa az éppen tőled kapott hírlevelet beleütközik valamibe. Nem, nem abba, hogy elment az internet. J Hanem abba, hogy a hírleveled tartalma nem jelenik meg rendesen a mobiltelefonja kijelzőjén, vagy éppen egyáltalán meg sem jelenik a hírlevél.

 Miért?

 

Mert:

  • túl nagyok a képek a hírlevélben, és nem fogok 2-3mp-nél tovább várni, hogy betöltődjön az a sok-sok kép; mert az idő pénz, és nekem dolgozik
  • a hírlevél struktúrája nem megfelelő; kicsinyítem a levelet, görgetek mindenfelé, de csak nem jelenik meg szépen

 

Mit tehetünk, hogy még több ügyfelet nyerjünk meg az email kampányaink, hírleveleink által?

A hírlevél sablonunkat is reszponzívan, rugalmas formában kell felépítenünk.

A responsive email sablon, ugyanúgy rugalmasan alkalmazkodik a képernyőméretekhez, mint ahogyan a weboldalunk sablonja, kinézete is.

A reszponzív formában felépített hírlevél sablon:

  • kevesebb szöveges információt,
  • kisebb és kevesebb (max. 1-3) képet,

fog tartalmazni. A flash animációkat lehetőség szerint kerüljük, mert a mobiltelefon verziók nagy része nem támogatja a flash megjelenítését (és lassan is tölt be, ahol betölt).

 

Néhány főbb paraméter mobilra optimalizált hírlevél készítéséhez:

  • egy oszlopos hírlevél megjelenítésnél, az oszlop szélessége ne legyen nagyobb 500-600pixelnél (ez könnyen olvasható és megnyerő a kinézete)
  • a gombok és a linkek mérete legalább 44x44pixel nagyságúak legyenek (apple szabvány), az akciógombok legyenek könnyen kattinthatóak (látszódjon, hogy az tényleg egy gomb)
  • betűméret: minimum 13pixel, ez már a szemnek kellemesen olvasható
  • rövid, de velős email üzeneteket írjunk
  • használjunk kis felbontású képeket (és ebből is keveset, a gyors betöltődést segíti)
  • minden fontos design elemedet helyezd el a hírleveled felső részében
  • használj display:none; -t, hogy a felesleges külső elemeket eltüntesd pl.: social ikonok (hasznosak és fontosak, de nem itt)
  • teszteljünk sokat, hogy a lehető legtöbb mobil operációs rendszeren és azok levelezőrendszerén megfelelően jelenjen meg a hírlevelünk.

Na, de hogy fogom én ezt megoldani, ha nem vagyok sitebuilder, mint Te, gondolod magadban.

Az alábbi linken: letölthető reszponzív email sablonok találsz néhány klasszul felépített responsive email sablont. Nincs más dolgod, mint a preview-ra kattintani, ahol meg tudod nézni, hogyan fog kinézni a hírlevél mobilon. Ha tetszik az email sablon, a download gombra kattintva letöltöd azt a gépedre. Majd az email sablonod css fájljába és a hozzátartozó index fájlba beépíted ezeket az új elemeket.

De ha netán mégis elakadsz, megkeresel engem és segítek megoldani a problémát. 🙂

Összességében: ebben a felgyorsult világban, ahol minden perc számít, könnyítsük meg a hírlevél olvasóink dolgát, és alakítsuk át a hírleveleinket is responsive-ra, ugyanúgy, ahogy azt a weboldalunkkal is megtettük. A kívánt hatás nem marad el!

Egyedi responsive hírlevél sablont szeretnél? Keress meg és segítek!

Szeretnél azonnal értesülni a friss blogbejegyzésekről email-ben? Iratkozz fel: ITT!

Amennyiben hasznosnak találtad a cikket, kérlek oszd meg ismerőseiddel is, a cikk alján található gombok valamelyikével! Köszönöm!

 

 Kép forrása: http://blog.lyris.com/email-inspiration-six-more-great-responsive-email-designs/ – ahol további működésben lévő email sablont is találsz.
Posted on: 2014-02-05, by :